söndag, november 13, 2005

2 helt galna dagar

Det började i fredags med att 2 kompisar ringde efter varandra (men jag tryckte av samtalen eftersom jag låg och sov) varav den ena pratar in ett meddelande på mobilsvar; "hej, skulle bara se så du är ok, eftersom du bor mitt i avspärrningarna". Eh, avspärrningar? Sätter på text-tv och det visar sig att en värdedepå rånats och att en ev minerad bil står precis bakom mitt hus. Poliserna hade "glömt" att utrymma vår del av byggnaden, men tillslut så var det bara att ge sig av, för hemma fick vi inte vara. Blev frukost på Sibylla och häng hemma hos Frida till 18.30. Den planerade tacokvällen här i korridoren uteblev eftersom ingen visste när man skulle få komma in igen.

Lördagen bestod av myyyycket vila, Elin kom på fredagkvällen, så vi bara latade oss hela lördagen. Vid 16 var det dags att röja ur eftersom grabbarna skulle komma och rigga ljud och ljus till vår husfest! Mycket att fixa och trött som man var undrade man hur 17 man skulle överleva kvällen. Men ack så bra det gick! En halv flaska vin och man var på topp! Lekte lite dj (gick inget bra utan hörlurar ;) ) tills den riktiga kom, kul men fett svårt.
Sen var det bara fullt ös tills jag tillsut kom i säng, kl 7.30. 2h senare var det dags att gå upp och städa..
Efter en dusch, mat och lite sömn på eftermiddagen så lever jag iaf lite, igen.
Sammanfattat kan man säga; galet, runt 400 pers, maassa dans, blogg på post-it, en dj som spelar till 6.30 istället för 3, för lite sömn och maaassa städning ;) Lyckat med andra ord och jag var på topp hela kvällen!
Vi borde ha våra fester oftare än 1 gång/termin!

2 kommentarer:

Jonatan sa...

blog på post-it e grymt underskattat... grim fest må ja säga, synd ba att du inte delade me di av energin... skumt musikval på rummet ditt me... =(

Danne sa...

Hehe, nej jag kan tro det. Själv hade man ju turen att ha en hel högskola emellan så man slapp utrymma. =) Men det var besvärligt när man skulle gå ner till centrum, en jäkla massa omvägar... Brakkalas i huset i helgen ?