fredag, november 04, 2005

Nya dagar, gamla tider

I eftermiddag ska jag ta itu med ett av mina finaste men också besvärligaste minnen från Linköping. Känns lite jobbigt, i samma sekund som jag såg vem meddelandet kom ifrån knöt sig magen. Det är 2 månader sen vi sågs och överhuvudtaget hördes sist, och den dagen var ingen bra dag. Orolig inför kvällen. Men det som inte dödar en, det stärker en, och det jag redde ut för 2v sen gick fint, vore ju skönt om det här med kunde lägga sig. Men man undrar lite om det finns en baktanke..?

Senare ikväll blir det fest, hård sådan. Yves deRuyter kommer och spelar på lilla BK och då måste man såklart vara på plats. Kvällen är ännu en anledning till eftermiddagsfikan.

Fler minnen fanns i stallet, där jag var både i onsdags och idag. Måste rensa ur och sälja alla mina grejer. Det är inte lite saker man lyckats samla på sig under åren, och plötsligt står man där utan häst men med saker upp till halsen. 14 år som fick ett abrupt slut. Knasigt.

Skönt att höra att dom där äckelbilderna bara var på "skämt", man vet ju aldrig med folk i den här världen. Ingenting förvånar mig längre.

1 kommentar:

Jonatan sa...

häst...? så pass... hade en shetland nä ja va lite, tre cm över gränsen för mini-shetland. Liten o tjock..

"det som inte dödar en, det stärker en" - ibland undrar man.. =(