lördag, oktober 01, 2005

Jag saknar...

..den spanska delen av min familj. Pappa, farmor, farbröder, kusin, faster. Ibland känns det lite extra mycket att dom är så långt bort och att man bara träffar dom någon vecka om året.

..Emeli och Elin. Emeli har flytt landet till varmare breddgrader (läs Thailand) i ett par månader. Elin är kvar hemhemma, det är nära, fast långt bort.

..hästarna. Svårt att bara lägga av efter 14 år. Man har ju startat ett "nytt" liv i Jönköping nu, och hästen hade aldrig kunnat bli en del av det livet, finns inte tid. Men man saknar motionen och närheten till djuren, att bara kunna släppa tankarna på skola osv, en stund.

..kissekatten. Hur mysigt är det inte att vakna av att en varm, lurvig, kurrande liten kisse kommer och kliver på en?

..sommaren Jag älskar sommaren. Varmt, soligt och lättare att hitta på saker tillsammans med vännerna.

Nu lät det visst som jag var väldigt bitter. Men inte då. Jag trivs verkligen jättebra med mitt nya liv. Men visst är det några bitar som fattas.
Nya kursen är jättekul! Passar mig perfekt att sitta och leka med datorn, lär mig mycket bättre än om jag bara sitter och läser.

Dagens 10 heta låttips består av Lifehouse, Lars Winnerbäck och Sarah McLachlan och är:
Lifehouse- Somwhere in between
Lifehouse- You and me
Lifehouse- Breathing
Lars W- Fånga en fjäril
Lars W- Pollenchock och stjärnfall (Live)
Lars W- Elden (Live)
Lars W- Kom ihåg mig (Live)
Brandy- Have you ever
Bryan Adams & Sarah McLachlan- Don't let go
Sarah McLachlan- Fallen
Sarah McLachlan- Stupid
Har ni inte hört dom så är det på tiden att ni gör det :)

Midsommar 2005.


Kräftskiva, sommaren 2005.

1 kommentar:

Caroline sa...

Om man tänker efter så finns det alldeles för mycket som man saknar egentligen, men det är inte mycket som är för avlägset för att man inte ska kunna drömma tillbaka med gott samvete. Himla kloka ord så här på kvällskvisten... Ses imorrn!