söndag, oktober 30, 2005

Livet i en studentkorridor

Det är underbart. Tyst och ensamt när man vill, högljutt och livat när man vill det. Nära till skolan, nära till stan, krypavstånd hem från krogen och jag kan i princip bara hoppa ut genom fönstret så står jag utanför pizzerian. Vill man vara för sig själv så går man in på sitt rum och stänger dörren, vill man ha sällskap så finns det alltid någon att kika in till eller baka kladdkaka med, som ikväll. Kladdkaka och chokladpudding, mm vad gott!

Det som lär bli årets roligaste kurs, har just avslutats. Alldeles jättetråkigt kan jag tycka. Men desto mer ledighet nu, frågan är om det är bättre eller sämre. Skönt att vara ledig, men vem har den självdisciplinen att man sitter hemma och läser istället? Inte jag iaf.

På tisdag bär det av hemhem igen. Och fest blir det, troligtvis både torsdag och fredag. Sen tjejkväll (no guys allowed!) har jag hört, gött! =)

Helgens tänkta utgång blev det inget av. Skönt med en helledig helg.

Ps. Det kan vara så att jag har världens bästa musiksmak. jag vet ;) Ds.

1 kommentar:

Jonatan sa...

kan vara så, kan mycke väl vara så...