onsdag, februari 15, 2006

So far so good

Tänkte följa Emelies exempel och kopiera hennes lista med gjorda/inte gjorda saker, men jag upptäckte att det var lite för många jag inte gjort så jag måste bättra på statistiken innan jag skriver den ;)

Åkte ner till Emeli och Emma i Lund i fredags, var planerat som en någorlunda lugn helg då jag varit förkyld senaste veckan. Började med tacomys och vid 24 gick jag ut för att ta en cider med en vän jag inte sett på länge, det blev, som vanligt när man planerar EN cider, både två, tre, fyra.. Grymt rolig natt i vilket fall.
Lördagen gick i slöhetens tecken och framåt kvällen blev det dags att kolla in delar av studentlivet i Lund, så det bar av till Östgöta Nation. Seeg start på kvällen (kanske beroende på fredagnatten?) men efter att den heta Dj'n droppade några floorfillers så var man igång.
Hemåt söndag em och efter 4h på den TOKFULLA bussen (alla tåg slutsålda..) var det fint att komma hem o sova.

MYCKET bra start på veckan då det visade sig att jag mot alla odds klarade tentan i politisk kommunikation! Den ni! Riktigt nöjd med det måste jag säga. Bra där, eller fantastiskt skönt, som vissa skulle välja att uttrycka sig. =)

Tisdag, en dag som alla andra kunde man ha gissat, men denna tisdag var den där dagen som enligt kommersialismen är tänkt för att överösa sin pojk-/flickvän (och alla kompisar, familj osv osv) med diverse paket och strunt. Orka säger jag, börja kännas allt mer som Halloween, illa med andra ord.
Litet "morgonmöte" (kl 13 :P) med K och diverse planering och gelehjärtan ingick, bra initiativ Robban! Pluspoäng!
Projektarbete efter det iaf.
Sen hem, handla och trixa med våra kulinariska konster och det blev faktiskt riktigt bra. Middag, vin och lite mys. Precis lagom. Vad ger det att ge varandra massa presenter? Varför inte bara se hjärtedagen som en "anledning" att spendera lite extra tid tillsammans med den man bryr sig om?

So far so good, med andra ord. Imorrn (faktiskt redan nu..) är det onsdag och denna dag kommer ägnas åt studier. Fet föreläsning 9-16 och efter detska det bildanalyseras och läsas alldeles för mycket..
(Dock får vi inte glömma att det trots allt är onsdag. Onsdag= tv-dag, allt bra går då. Svårt att välja mellan TopModel, OC och allt annat som dom ska envisas med att sända samtidigt..)


1 kommentar:

Jonatan sa...

Bra där! =) fantastiskt intressant lektion som väntar er kan jag tycka och 6 timmar på schemat kommer nog bli 3-4 i verkligheten om jag får gissa. glad alla hjärtans dag på dig i efterskott...