måndag, maj 07, 2007

Spinderman som husdjur

Jag har ett husdjur. Jag har fångat en spindel i en tom rostad-lök-burk. Han heter Spiderman. Vi har träffats en gång förut. Mitt djur kommer snart dö, hans hus har inga fönster eller dörrar eller mat. Fast han är äcklig så det gör inget. Blä.

Jag sa till mamma att det var en tarantula. Kanske att jag överdrev men visst ser den stor och äcklig ut när jag zoomade in den?

Nä. Nu var jag elak. Stackarn, men han får tyvärr finna sig i det.



Haft en tokmysig helg med Marcus och idag bokade vi resan, så den 9/6 åker vi till Turkiet en vecka. Ska bli så skönt att komma bort lite!

Kanske skulle satsa på morgonpromenad runt Munken imorrn innan rapportskrivandet tar fart? Det är ju onekligen både skönt och fint när vädret tillåter.

Munksjön, Jönköping


(ja, lite kass kvalle på bilderna, men dom är tagna med mobilen så, ha överseende! )

3 kommentarer:

Anonym sa...

Iiiih!! äckel-spindel! han får du stoppa in i garderoben när jag kommer på fredag ;)

*längtar till nästa myys-helg*

pusspusspuss!!

- sa...

Jag hade alltid föreställt mig att spindelmannen skulle vara sådär lagom sexig under masken, men det där... det är ju bara äckligt :P

Marie sa...

fy fan vad vidrigt. jag hade mosat det där monstret direkt. australiens spindelpopulation kommer att ha minskat drakstiskt när jag åker därifrån. blä!